sporttechnika blog

sporttechnika blog

Subaru Impreza WRC (2003)

2013. április 11. - sporttechnika

A 2003-as Monte-Carlo Rallyn mutatta be a Subaru az új autóját, az eddigi legerősebb Impreza-t, a WRC2003-at. Az egyetlen olyan autó volt Monte Carloban, amit még nem mutattak be. 1993-as bevezetése óta a 34 Impreza WRC autó közül a legújabb.

imprezawrc03.jpg


Alapja a 2002 szeptemberében Párizsban bemutatott utcai Impreza. Az új autó számost fejlesztést tartalmaz, hogy felvegye a versenyt a 14 fordulós bajnokságban.


A Subru védjegye a boxermotor, az állandó összkerékhajtás és a szimmetrikus hajtáslánc elrendezés. Ez a kombináció már bebizonyította, hogy autópályáról földútra kanyarodva is nyugodtan csapathatunk tovább.


Külsőleg az utcai és a versenyváltozat is ugyanazt az agresszív megjelenést hordozza. Az új és innovatív aerodinamikai csomag a jobb levegőáramlást segíti, de a WRC2003 változásai a felszíntől sokkal mélyebbre nyúlnak. A karosszéria könyebb és merevebb mint az elődé, a motorháztető alatt lapuló 2 literes boxer motort is finomították. Átdolgozták a turbófeltöltőt és a kipufogórenzert, ezáltal az autó erősebb de vezethetőbb lett.


Sajnos a Monte-Carlo Rallyn 2003-ban Makkinen és Solberg is kiesett az 5. gyorsaságin.

A bejegyzés trackback címe:

https://sporttechnika.blog.hu/api/trackback/id/tr647327136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása