sporttechnika blog

sporttechnika blog

Pescarolo 01 LMP2 Judd (2007)

2014. július 14. - sporttechnika

2000 óta a le mans-i 24 órások szinte végig az Audiról szóltak. Az egyetlen év, amikor nem a négykarikás márka nyert, az 2003 volt, amikor is a Bentley tudott nyerni, viszont a Speed 8-as sok összetevője megegyezett az Audiéval. Ezekben az években sok gyári támogatású csapat jött és ment. Ezek közül az egyik legkiválóbb a Pescarolo Sport, akik fokozatosan törték fel magukat a ranglétrán, és így lettek az egyik legkiválóbb privát csapat. Ennek egyik oka, hogy a cég feje a le mans-i legenda, Henri Pescarolo, aki sokszor meglepő lépéseket tett annak érdekében, hogy versenyszempontból és marketingszempontból is sikeres legyen csapata.

pescarololmp2judd.jpg


Pescarolo csapata 1999-ben alakult, és először a Courage vázát használták. Később a Courage váz maradt, de az autót továbbfejlesztették Andre de Cortanze aerodinamikai szakember segítségével. A dolgok akkor lettek igazán szépek, amikor a kis V6-os motort felváltotta a Judd V10-es egysége, és 2005-ben meg is jött a várva várt Le Mans győzelem. Eltekintve kicsit Le Mans-tól, Pescarolo részt vett az LMS-ben is, 2005-ben és 2006-ban egyaránt őt koronázták a széria bajnokává. Különösen a 2006-os év volt remek, amikor mind az öt fordulót meg tudták nyerni kategóriájukban.


A csapat legsikeresebb szezonjának a végén a Pescarolo Courage C60 elavult, mivel befejeződtek az LMP1-es és LMP2-es szabályok megreformálásai. Henri Pescarolo úgy vélte, hogy az új autók vásárlása nagyon megterhelné a szűkös költségvetést, ráadásul az új kocsik begyakorlása is sokáig tartana. Ezért egy merész lépésre szánta el magát. Ők fognak tervezni és építeni saját autókat, amik ráadásul a vásárlók számára is elérhetőek lesznek. Így a Pescarolo Sport gyártóvá lépett elő története során először.


Bár a korábbi kocsikról sok dolgot át lehetett venni, Pescarolo csapatának egy merőben új szénszálas önhordót kellett építenie, ha meg akartak felelni a kettős bukókeret előírásainak. Mivel az eladásokra is szükség volt, ezért rögtön 6 kádat építettek az LMP1-re és az LMP2-re. Az LMP1-es már olyan céllal készült, hogy a Judd új V10-es motorját bele lehessen szerelni. Az új motor 5.5 literes volt, és nagyobb nyomaték mellett jobb üzemanyag-hatékonyságot kínált, mint elődje.


A három gyári autó mellett a Kruse Motorsport két LMP2-ese is Monzában debütált, a 2007-es szezon nyitó fordulóján. A Kruse féle autókban a Judd 3.4 literes, V8-as egységei dolgoztak. A Kruse Motorsport a szezon első két futamán versenyzett a Pescarolo LMP2-es verzióival, de nem tudták felvenni a versenyt a kategória tapasztaltabb gyártóival és csapataival.

A bejegyzés trackback címe:

https://sporttechnika.blog.hu/api/trackback/id/tr317278653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása