Az 1967-es montreali kiállításon bemutatott Alfa Romeo Montreal sorozatgyártása 1970-ben indult. Amellett, hogy gyönyörű formatervvel büszkélkedhetett, az a V8-as egység dolgozott benne, amely már oly sok versenyt nyert a Tipo 33-as versenyautóval.
1971 júliusában az Autodelta készítette fel a versenyzésre a Montreal-t. A Tipo 33 sikeres volt, de nem időztek a Group 4-es szabályok adta átépítéssel, inkább a Montreal-t vették górcső alá. Kapott egy bukókeretet, ami jót tett a torziós merevségnek is, sárvédőszélesítéseket, majd a motort is felpiszkálták. Később kibővítették közel 3 literesre.Az Autodelta által épített Group 4 Montreal a sokkal kifinomultabb Porsche 911 Carrera RSR autókkal állt szemben a kezdetektől, de nem tudta felvenni velük a versenyt. Az Egyesült Államokban is felütötte a fejét, de ott még annyit sem tudott elérni, mint Európában.