Miután 1977 végén otthagyták a Shadow Formula-1-es csapatot, Alan Rees, Jackie Oliver, Dave Wass és Tony Southgate megalapította az Arrows-t, ami a nevük kezdőbetűiből állt össze. Az első cél az volt, hogy még az 1978-as szezon előtt elkészítsenek egy autót, ezzel biztosítva, hogy megkapják az utazáshoz szükséges pénzalapot.
Az Arrows FA1 mindössze 53 nap alatt készült el, és már a 2. futamon rajthoz is állt. Azonban mint az várható volt, a Shadow azonnal megtámadta a csapatot. A vád az volt, hogy az FA1 csak egy másolata a Shadow DN9-es versenygépnek, amit szintén Southgate tervezett még a távozása előtt. A bíróság 40%-ban azonosnak találta a két autót, így az FA1-est vissza kellett nevezni Shadow-ra.A döntés nem lepte meg az Arrows csapatot, mivel ekkor már tervben állt egy új autó építése. A bírósági döntés másnapján el is indult az A1 projekt. Mivel a tervezési folyamat az 1978-as szezon felénél kezdődött meg, Southgate-nek megvolt az az előnye, hogy megfigyelhette az új trendeket, különösen a szívóhatású autókat, amik fejlesztésének az élén a Lotus állt akkoriban.