sporttechnika blog

sporttechnika blog

Zakspeed 891 Yamaha (1989)

2016. július 17. - sporttechnika

Az 1989-es szezonra Erich Zakowski felbérelt két tapasztalt mérnököt, hogy építsenek neki egy Formula-1-es autót. A főnök a tapasztalt osztrák, Gustav Brunner volt, akit a kompozit szakértő Nino Frisson segített. Az eredmény a Zakspeed 891 lett, ami egy igen hagyományos versenyautónak nevezhető, mivel forradalmi áttörés nem volt rajta. A feltöltéses motorokat betiltották a szezon elején, így a Yamaha egy V8-as egysége került beépítésre a 891-be.

01.jpg

Bernd Schneider már az előző szezonban is itt versenyzett, őt megtartották, mellé Aguri Suzuki érkezett a Yamaha hathatós közbenjárásával. Bár a Zakspeed 891 elég jónak és ütőképesnek nézett ki elsőre, valójában teljes kudarc lett a projekt. Schneider volt a tehetségesebb pilóta, de a 16 próbálkozásból mindössze 2 alkalommal sikerült kvalifikálnia magát, de egyik versenyen sem tudott célba érni. Suzuki egy versenyen sem tudott elindulni. 1989 augusztusában a West bejelentette, hogy nem támogatja tovább a csapatot, majd nem sokkal később a főtervező Brunner is kilépett.

1990-ben már a túraautók között próbálkozott a Zakspeed, ami sokkal sikeresebben ment nekik. Bernd Schneider többszörös DTM bajnok lett. Suzuki maradt a Formula-1-ben, de soha nem tudott kimagasló eredményeket elérni. Brunner a Ferrari és a Toyota tervezőrészlegét erősítette tovább. Az egyik Zakspeed 891 a hockenheimi múzeumban látható a mai napig. Ironikus, hogy soha nem tudott versenyen 1 kört sem megtenni az autó ezen a pályán.

A bejegyzés trackback címe:

https://sporttechnika.blog.hu/api/trackback/id/tr438896108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása