A Citroen új autója, a DS3 RRC a kétszeres világbajnoki győztes DS3 WRC egyenesági leszármazottja. Az autót úgy fejlesztették, hogy több kategóriában is alkalmas legyen a versenyzésre (WRC-2, ERC, MERC, stb.). Az autó elsősorban a magánpilótákat és magáncsapatokat célozza meg.
A 2011 elején bevezetett új FIA World Rally Cars szabályzata lehetővé tette a gyártók számára a regionális rally autók fejlesztését (RRC). Ezek az autók fogják fokozatosan leváltani az S2000-es és WRC autókat a világbajnokságon, az európabajnokságon, a közel-keleten, és a nemzeti bajnokságokban egyaránt.
A 2011-ben és 2012-ben világbajnokságot nyert DS3 WRC-nek már kapható az RRC változata. Az autókat nem olyan nehéz megkülönböztetni egymástól. Mivel az RRC-nek más az aerodinamikai szabványa (szigorúbb), így kisebbek a légbeömlők rajta, illetve a hátsó spoiler is az S2000-es szabványt követi.
A motorháztető alatti közvetlen befecskendezéses, 1.6 literes turbófeltöltős motor is módosult. A lendkerék csupán egy 30 mm-es erősítő karimát kaphat (szemben a WRC-ben 33 mm), így a teljesítmény is 275 lóerőre csökkent. A másik jelentős változás a fékek aszfaltos konfigurációja. A tárcsák átmérője 355 mm-ről 350 mm-re csökkent, és a vízhűtés is tiltott.
Ezeket leszámítva a DS3 RRC megtartja a nagytestvér összes többi tulajdonságát. A bukócső rendkívüli merevséget biztosít az autónak, a hat sebességes szekvenciális váltó is ugyanaz, illetve a MacPherson felfüggesztés is a Citroen Racing lengéscsillapítókkal.