A 2003-as Frankfurti Autószalonon egy újabb fejezet íródott az Automobiles Peugeot történetében. 1983-ban mutatták be a 205-öst és vele együtt a versenyváltozatot, a 205T16-ot. 1998-ban jött a 206-os a 206 WRC-vel, és most a 307-es van a középpontban a 307 WRC-vel, hogy bővítse a Peugeot rally gyűjteményét.
Az alapmotor a 307CC 180 lóerős top motorja. A Peugeot terve, hogy átvegye a háromszoros világbajnok 206 WRC helyét a 307 WRC. A 206 WRC még mindig félelmetes versenyképessége tette lehetővé a Peugeot Sportnak, hogy időben kifejlessze a nagy utódot. A bemutatást 15 hónap tervezés előzte meg. Bár a CC nehezebb mint a szedán, a WRC szabályzata a karosszériatest minimális súlyát 320 kg-ra emelte. A 307 WRC projekt már részese volt ennek az új jogszabálynak. A kabrió összecsukható teteje a WRC esetében már fix.
Az egyik újítás a 307 WRC-nél, hogy az 5 sebességes Hewland sebességváltó keresztirányú helyzetben lett beépítve.