sporttechnika blog

sporttechnika blog

Zytek Z11SN Nissan (2011)

2013. július 01. - sporttechnika

A költségcsökkentés miatt, és hogy a prototípus versenyzés sokkal hozzáférhetőbb legyen, az LMP2 szabályait alaposan felülvizsgálták a 2011-es szezon előtt. Kitűzték a legmagasabb árat, és előírták, hogy a motor alapját sorozatgyártású egységnek kell képeznie. Az egyik vezető alváz és motorgyártó, a Zytek Motorsport felülvizsgálta a már meglévő alvázat, és megbízta a Nissan Motorsportot (Nismo), hogy dolgozzon ki egy új motort.

zytekz11snnissan.jpg


A Z11SN kódjelű gép valójában a 2007-es 07S továbbfejlesztett verziója. Az első Z11SN ugyanazt a futóművet használta, mint a már meglévő autók. Mint vérbeli LMP, a Z11SN is szénszálas monocoque vázzal és kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel büszkélkedhet.


A Zytek és a Nismo által közösen kifejlesztett motor alapja a Nismo V8-as blokkja. Lökettérfogata 4.5 liter. A hengerfej és a blokk alumínium, emellett fel van szerelve kettő felülfekvő vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel. A kötelező szűkítővel együtt a motor körülbelül 460 lóerőt és 570 Nm nyomatékot ad le. Ehhez jön még a keresztirányban felszerelt Ricardo sebességváltó, amit a Zytek a saját fejlesztésű váltófüleivel vezérel a pilóta a kormánykeréken.


A 2011-es szezonban a Graves Motorsport volt az egyetlen, aki a Z11SN-t használta, de ettől még ez lett az egyik legsikeresebb LMP2-es autó a szezonban. A csapat több osztályban is nyerni tudott, de a leginkább kiemelendő természetesen a 24 órás Le Mans-i győzelem. A pilóták, mint Karim Ojjeh és Tom Kimber-Smith megnyerték a Le Mans Series bajnokságot csakúgy mint a csapat.


A következő szezonra három, teljesen új vázat építettek. Kettőt a Graves Motorsportnak, egyet pedig a Jota csapatnak. Mindkét csapat megtartotta az autót a 2013-as szezonra, a Jota csapat pedig bezsebelte első győzelmét az ELMS Silverstone-i fordulójában. A Le Mans-i 24 órásra mindhárom 2012-es fejlesztésű autó nevezett, egy Graves autó pedig a Caterham Motorsport támogatásával indult. A verseny előtt a Zytek és a Graves Motorsport közösen fejlesztett egy frisebb aerodinamikai csomagot is a Nissan motoros Z11SN-ekre.

A bejegyzés trackback címe:

https://sporttechnika.blog.hu/api/trackback/id/tr187326106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása