Tovább növelte az M3 értékét a versenypályákon mutatott teljesítmény. Az 1980-as évek vége felé számos európai túraautó trófeát nyertek, köztük a DTM bajnokságot 1987-ben, valamint 1989-ben, amikor is egy nagyon szoros küzdelemben verték meg a Mercedes-Benz és a Ford modelljeit. Ezen felül jöttek a rally sikerek még, 1987-ben például a Korzika Rally-t is egy M3 nyerte. Erre tett még rá egy lapáttal Olaf Manthey csapata, akik egy-két győzelmet besöpörtek még a nürburgringi 24 órás versenyeken.
BMW E30 M3 Group A (1987)
Miután sikeresen meghódította a Formula-1-et, a BMW úgy döntött az 1980-as évek közepén, hogy visszatér a jó öreg túraautózáshoz. Azonban a már meglévő modell helyett egy új, erősebb változatot álmodtak meg az akkor nemrégiben bevezetett E30-hoz. Abban az időszakban a népszerű európai és német túraautó bajnokságok A csoportos szabályai kikötötték, hogy a homologizációhoz legalább 5000 darabot le kell gyártani az autóból 12 hónap alatt. Így a BMW-nek nem csupán egy versenyautót kellett építenie, de az utcára is alkalmasnak kellett varázsolnia.
Bár a BMW népszerű volt a turbós motorok terén, mégis úgy döntöttek, hogy nem alkalmazzák ezt az új M3-as egységen. Ennek fő oka az volt, hogy nem lett volna praktikus egy új motort tervezni a mindennapi használatra. Akkor az utcai E30-as csúcsa a 2.5 literes, soros, 6 hengeres motor volt, de ez túl hosszú volt és túl nehéz. Ehelyett úgy döntöttek, hogy egy új, soros, 4 hengeres egységet terveznek, ami könnyebben képes felpörögni, mint a 6 hengeres.